En stund med Mr. Pain på kvällen

ska%cc%88rmavbild-2016-10-03-kl-19-00-42
Ja eftersom man punkade igår så blev kvällens träningsvy denna, inte helt fel om man gillar att späka sig lite granna. Egentligen inte i min grundplan för veckan, hade bara tänkt mig ett hårt pass på onsdag ute på Kallecrossen, men jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig liksom.

Hade ett mål idag om att köra på 4 kp och sedan ett fantasimål i huvudet om att hålla 4 x 4′ med minst 85 rpm vilket skulle ge 340W. Insåg väl efter 2′ av den första att det lär få vara ett drömmål ännu så länge, höll närmare 90 rpm istället och orkade bara 3′. Orkade en 3′ till på samma effekt och gick sedan ned på 1-minutare på samma belastning och rätt generös vila, körde 4 st sådana och sedan hade Mr. Pain gjort slarvsylta med mina ben. Och eftersom jag låg mellan 88-90 rpm på intervallerna så blev snittet 352W (5,86W/kg) och det kan jag knappast gnälla på. Så om man får gneta på ordentligt så kanske dom där 4 x 4′ på samma effekt inte är en omöjlighet framåt vårkanten. Men nu ville jag ju hade med mig bra träning inför crossandet i helgen och hela hösten, det tycker jag nog att jag fick. Kommer säkert svida när jag går nedför trappan imorgon bitti.

Kommentera

