Punkakortet på söndagen

God förmiddag på er. Imorse provade jag något jag inte gjort på ett tag, jag åkte kommunaltrafik istället för att cykla. Nu förstår ni ju att det inte var grundplanen, jag skulle ha cyklat från finaste S imorse men min cykel ligger i bagageluckan på hennes bil och det beror inte på lättja om ni nu trodde det även om det var varmare på bussen än ute imorse. Hur hamnade nu cykeln där? Jo, det ska jag berätta för er.

Igår eftermiddag skulle jag och Contis ut och rasta våra Helgmys-slitna ben på lite grusvägar i eftermiddagssol och blåst. Eftersom cross-säsongen sällan innebär pass som är mycket längre än en timma så kan det vara skönt att ta tillfället i akt och få in lite mer tid. Nu blev det bara två timmar men det är ju ändå dubbel så mycket som en timma eller hur? Det blev fina grusvägar och vi skulle bara runda av genom att leta upp en ny grusväg när jag kände att baktuben ålade sig oroväckande mycket. Mycket riktigt så läckte den luft, gissningsvis fick jag ett ogynnsamt genomslag på en gammal banvall vi körde strax innan. Det hela slutade med en promenad sista halvtimman till finaste S där jag fick duscha en stund för att få tillbaka värmen.
ska%cc%88rmavbild-2016-10-03-kl-07-36-50
Jäkla trist att punka en helt ny och fin tub, men förhoppningsvis gör den att laga med lite ”gucka” så kommer den funka under resten av säsongen åtminstone. Nu är det ju kanske lite overkill att träna på tub men faktum är att jag inte kan spänna plånboken till att ha ytterligare ett hjulpar för mitt crossande och jag har faktiskt bara punkat, få se nu… Tre tuber på fyra år så jag kan ha tjänat ihop till den här.

Det här innebär ju att kvällens tilltänkta teknikpass kan komma att utebli så chansen är större att det blir ett Monarkpass ikväll innan vi ska ha det sista mötet om Groopencross. Men först ska jag och Big Boss till Svettis och bli lite starka.

Kommentera

