TT = tekniktisdag med marksyning

Skärmavbild 2015-03-28 kl. 16.19.20
Vill bara börja med att säga att bilden inte är från gårdagens marksyning utan från en annan gång jag hade beslutat mig för att kolla kvaliteten på sanden i Gropen. Igår var det iallafall teknikträning på banan i Gropen, meningen var att vi skulle drilla några tekniskt svåra delar på banan. Inte helt otippat var dom flesta partier med sand, svänga i sand, hålla spår, svänga i spår och sånt där som är svårt och småläskigt även om det inte borde vara det. Då är det tur att vi har unge herr Ekström med oss som visar var och hur man ska ställa skåp, det är vid tillfällen som igår man önskar att man hade vuxit upp på en MTB. Oavsett sjukt nyttigt att gnugga partier och tillsammans analysera vilken linje som är bra och hur man ska tackla dom på bästa vis. Att jag sedan slängde mig över styret i utförsåkningen ned mot sanden var väl bara en ren bonus, eller inte! Men då är den grejen avklarad för den här säsongen också.

Ikväll är det intervalldags på Kallecrossen, jag minns lite hur jäkla jobbigt det var sist det begav sig. Hoppas att benen är med mig för huvudet är slitet på grund av usel sömn. Artroshöften värkte och malde helt natten i princip, oklart varför, kan vara väderomslaget eller att jag helt enkelt vred till den när jag gick över styret. Oavsett vad är det bara att bita ihop, ingen annan lär träna åt mig, sista hårda passet innan helgens tävlingar.

Kommentera

