Torsdag och vilar mig i form

Jag har sagt det förut – att träna mycket är ingen konst, det svåra ligger i att träna smart. Det är lite av en konst. Jag är ganska långt från någon framstående konstnär på den fronten. Jag gillar att passa på att cykla till och från jobbet de veckor jag inte har barnen, därför blir det extra svårt att försöka vara smart i träningen en sådan vecka. Idag var jag nog smart när jag stämplar in en vilodag sådär. Hade såklart kunnat rulla en timma till jobbet, men det är högst oklart om det hade gjort mig någon nytta till helgens tävlingar i Falun och Västerås.
DSCF2564
Nu hoppas jag att jag är fräsch i benen istället. Ska bara livspussla in ett väckningspass på fredag, lutar åt en morgonstund på Monarken där. Jag är ingen förespråkare för att vila dagen innan tävling, det brukar bara resultera i stela och tröga ben. När jag sprang så stack jag alltid ut och sprang ett kortare morgonpass samma dag som tävlingarna om det var em/kvällslopp och jag tycker det gjorde en del för benen, man öppnar upp lite. Tror att man skulle kunna applicera samma taktik inför en crosstävling eller ett kortare GP på cykel om det funkar rent tidsmässigt.

Aja, istället för träning ska jag och finaste S ta en bowlingsmatch ikväll. Det kan ju gå hur som helst, brukar vara frustrerande när man inser att något som ser så enkelt ut kan vara så enormt svårt. Lite som att cykla fort med andra ord!

Oja, ni lär inte missa att lyssna på P4 Radio Västmanland imorgon vid 10.35 då kommer jag att prata om söndagens tävling. Cyclocross i radio alltså!

Kommentera

