Monarkväckning och antifredag

22104117681_9726a8cab1_k
God (?) morgon på er. Bilden får väl representera det som förhoppningsvis kommer bli fantastiskt med helgen. Två tävlingar varav den ena arrangeras av oss. Annars var det en rejäl uppförsbacke den här morgonen. Skulle gå och köra väckningspass på Monark och på vägen dit såg jag att det hade runnit (rinner ännu) vatten från värmepumpen. Oroväckande likt det som kostade multum för ett drygt år sedan, nu är den ju i det närmaste ny så jag hoppas att teknikerna får ordning på det eftermiddag och att det inte hunnit rinna alltför mycket vatten till dess. Ovanpå allt detta så slutade min MacBook att ta laddning också, nu hoppas jag att det bara är laddaren som gett upp och inget annat. Annars har vi två tunga slag mot en inte lika tung cyklistekonomi, alla som håller på med cykel tjänar inte multum varje månad, bara så att ni vet. Oja, sedan fick jag stryk i bowling igår av finaste S också, jag är inne i vad man skulle kunna kalla ett stim just nu. Man undrar ju nästan vad som ska kunna hända på tävlingarna i helgen?

Annars var jag tvungen att beta av det där väckningspasset också, samtidigt som vattnet läckte så drog jag 20 minuter på Monarken innan jag pep till jobbet. Körde 5 minuter på dryga 304W och följde upp med 1 minut på 330W, kändes som väntat segt när man går direkt från frukostbordet till Monarken. Resten av dagen bjuder förutom jobb, en radiointervju i P4 Västmanland klockan 10.35 om Groopencross, sedan måste jag till Gropen och fixa en massa saker utöver det. Så oroa er inte för mig, jag har att göra, lär glömma värmepumpen om en stund.

Fredag innebär ju även pizza och godis och soffhäng vilket ju lätt kan överväga en del av det negativa i bloggen. Kommer nog bli en bra helg ändå ska ni se.

Kommentera

