Jagade koner på Kallecrossen och lite annat!

ska%cc%88rmavbild-2016-10-12-kl-22-00-16
God kväll på er, såhär såg det ut ett tag på Kallecrossen på kvällen innan det blev mörkt. Nu var dom flesta på träningen väl rustade med lampor så det var bara att smälla på. Det blev 4 x 3 varv (8-9′ per intervall alltså). Svinjobbigt att bli jagad av Contis och sedan försöka orka följa med, det gick såklart inte. Dom flesta gånger kom han förbi mig uppför den tunga backen och jag förmådde inte följa. Ändå var dom flesta intervallerna lite snabbare än förra veckan så det är bra. Om det beror på att jag bromsade mindre eller var starkare låter jag vara osagt, förmodligen vad det en kombination. Sedan hade jag ett rejält behov av att blåsa ur ben och huvud rejält på kvällen.

Kom hem och världens bästa barn hade klarat sig själva under tiden jag var och tränade. Dom är för bra dom där barnen alltså, vad skulle jag vara utan dom? Just nu är det dom och min träning som håller ihop tillvaron efter att jag och finaste S beslutat oss för att gå åt varsitt håll. Så himla ledsamt och det svider hår i hjärtat när det går åt pipan med den person man trott att man skulle dela resten av livet med. Men allt går inte alltid som man har tänkt sig, men solen går upp imorgon iallafall så allt blir nog bra till sist ska ni se.

Nu ska jag försöka belöna mina sargade ben med några timmars sömn, det kan dom kanske behöva och vara värda.

Kommentera

