Fredag och bakväxelsprätt

ska%cc%88rmavbild-2016-10-14-kl-12-53-17
Hej på er, det känns som att tillvaron börjar komma tillbaka lite mer och allt ska nog bli skitbra och ännu bättre än någonsin förr tids nog. Ett steg mot den tillvaron är ju att bli ännu snabbare på crossen och därför tänkte jag mig att jag skulle späka mig med ett gäng intervaller på Kallecrossen på lunchen. Märkte redan när jag cyklade dit att bakväxeln inte betedde sig som önskat, valde att negligera eftersom jag ändå inte hade verktyg eller tid att göra något åt det. Lunchträning är optimering. Brakade igång med den första intervallen, märkte omgående att växlarna inte funkade optimalt, sånt kan ju få vem som helst att tappa peppen. Körde två ”snabba” varv och fick lite puls och stannade och kollade vad som hänt. Det visade sig att vajern hade glidit i bakväxeln vilket såklart förklarar det myckna justerandet av vajerspänningen på sistone. Snedpepp. Rullade två varv till i maklig fart innan jag rullade tillbaka. Det blev inte som jag hade tänkt mig där heller men det är ju aldrig tråkigt att åka och svänga på crossen. Känns som att jag börjar få till några av dom kluriga kurvorna på banan så jag får med mig fart ur dom, så övning ger ju viss färdighet.

Nu ska vi bara beta av resten av arbetsdagen innan Folke ska på barmarksträning för slalomen sedan väntar, just det ni gissade rätt: tacos och godis. En gammal fin fredagstradition som man inte bör tumma på.

Ska försöka lirka in ett Monarkpass imorgon eftermiddag innan Melkers kalashäng på kvällen då det lär bli fullt hus med ett gäng grabbar hemma.

En reaktion på ”Fredag och bakväxelsprätt

Kommentera

