Kvällskiftet avklarat

God kväll på er, då var del två av dagens träning avklarad – kvällsskiftet. Efter en minst sagt hektisk eftermiddag så kunde jag stämpla ut och cykla hemåt i dagsljus, rätt skönt så jag slapp köra i diket eller något annat spännande. Det blev 24 km i maklig takt eftersom jag inte vill slita på benen alltför mycket inför den stora begivenheten som skulle följa.

Direkt när jag kom hem rev jag av mig en del kläder och slängde mig upp på Monarken och gav mig i kast med kvalitetsdelen av träningen. 3 x 6 x 40/20″ skulle serveras till middag alltså. Perfekt uppvärmd efter hemcyklingen så var det acklimatisering på första serien, den andra var jobbig och den tredje gick bara för att det var den sista. Vred upp till 4,2 kp och landade på runt 91 (eller något högre) i snittkadens på 40 sekundarna. Det gav drygt 382W (6,37W/kg) det får man vara rätt nöjd med. Problemet är bara det att jag och Quintana analyserat vad som krävs för att vara med och nosa på pallplatser i veteranklasserna på landsväg. Och för att göra det bör man vara kapabel till att dra dom där watten på sina fyror, dit har jag en bit. Nu vill jag primärt höja mig under cross-säsongen så får vi ta det där andra sedan. Trött blev jag iallafall.
ska%cc%88rmavbild-2016-10-17-kl-19-30-14
Så nu är det väl bara att återhämta sig i soffan. Skulle verkligen behöva sova ikapp lite också, vi får väl se hur det går.

Kommentera

