Tungt framlastad vecka!

Hej på er! Måndag igen, nya möjligheter med livet och allt sånt säger vi väl så gör vi som jag gjorde på Groopencross ett rejält omtag helt enkelt.
14657433_1319046241471264_838258953220039163_n
Eftersom det är dubbla tävlingar i cupen till helgen så måste jag försöka balansera träningen lite granna. Förra veckan blev inte mycket att hänga i julgranen i volym och jag lär acceptera att det kommer kunna bli så på barnveckor under vintern. Därför måste jag försöka både hitta volym och lätt periodisering inom mina tävlingsveckor för att hålla resten av säsongen och dessutom gärna höja mig något också.

Den här veckan kommer bli tungt framlastad med träning fram till torsdag, sedan bli torsdagen enligt plan en lätt dag och sedan väckningscykling på fredag. Egentligen är jag inte direkt orolig att det ska påverka mig om jag inte tar det lite lugnt för jag brukar funka bättre när jag är mitt i mycket träning. Nåväl imorse rullade jag 23 km till jobbet på crossen, första morgonen med lampor, det i kombination med för lite sömn gjorde att hamnade i diket. Bländad av bilar så missade jag helt en kurva på cykelvägen och fortsatte rätt ner i diket, cross-skills och lite tur gjorde att jag fick stopp på ekipaget och resten fortsatte utan fadäser. Eller ja, höll på att cykla över två rådjur men det får man räkna med i naturen sådär. Blir 23 km hem efter jobbet också och sedan direkt upp på Monarken för intervaller, en tuff dag helt enkelt. Lär få återkomma om del två av den känner jag.

Nu taggar jag upp för resten av livet, säsongen och säsonger som ska komma och alla möjligheter som kommer att ges. The only way is up!

2 reaktioner på ”Tungt framlastad vecka!

Kommentera

