Hemcrossande och tankar

God kväll på er, blev det första småblöta passet på väldigt länge på kvällen. Stämplade ut efter en enormt rolig och svinhektisk dag på jobbet sedan var det bara och tända lampan och veva på i ljuset från den. Ibland kan jag tycka att man kör bättre och snabbare på vissa småtekniska partier i mörkret bara av den anledningen att man faktiskt inte ser lika mycket, motsägelsefullt kanske men upplevde att jag använde mindre broms på vissa stigar idag än jag brukar. Gäller bara att komma ihåg det på tävling och – sluta okynnesbromsa helt enkelt. Med två pass idag har jag fått in 46 km för dagen, får duga.
Skärmavbild 2016-05-14 kl. 22.16.28
Annars ligger det och gnager lite i tankarna om man ska bege sig till Mallis igen till våren och träna lite? Suget är ju stort alltså, en vecka på Mallis är ju ändå en vecka på Mallis. Eller så ska man hålla i stålarna, eller så ska man åka till Gran Canaria och träna istället. Alla dessa dilemman. Hoppas jag har kommit underfund med ett beslut i den frågan innan tomten kommer. Men jag erkänner att det rycker svårt i Mallis-tarmen och klättrarbenen när jag ser den här bilden från i våras.

Kommentera

