En urblåsning på Kallecrossen och sådär

God afton på er, nu har man återfyllt kroppen efter ha späkt den med crossintervaller på vår härliga gräsbana – Kallecrossen. Dagen till ära var det lite blött dessutom, tyvärr har det ännu inte blivit blött nog att det börjar mjukna i marken. Men blött gräs är ju alltid intressant ändå. Dessutom med kolfiberfälg och canti-bromsar, nu ska man ju inte bromsa utan bara reglera farten med bromsarna så det borde ju funka.
ska%cc%88rmavbild-2016-10-19-kl-20-05-11
På den första intervallen kändes det rätt dåligt, svårt att hitta känslan för hur fort man kunde ta kurvorna i. Tack och lov kom jag in i det och dom tre efterföljande började saker och ting klaffa och jag blev till och med riktigt trött, kollar jag varvtiderna så är dom jämförbara med förra veckan när det var snustorrt så det är ju ändå rätt bra. En skön sista rejäl urblåsning inför helgen när det vankas tävling i Stockholm på lördag och Uppsala på söndag, det ska bli jävligt kul. Hoppas benen är på humör också.
ska%cc%88rmavbild-2016-10-19-kl-20-05-00
Imorse var det såhär fint nere vid Notudden på vägen till jobbet, inte mycket att orda om det passet men 23 km in på kontot iallafall.

Mycket lutar åt att det blir en stund på Monarken imorgon bitti innan jobbet så det blir en relativt lätt dag träningsmässigt, sedan får jag väcka benen ute på fredag eftermiddag. Tänker mig kanske lite sprätt i Gropen. Man måste ju ha en plan så man har något att avvika från som det så vackert heter.

Nu ska jag landa i soffan så jag orkar ta mig an jobbet imorgon för det måste jag det är nämligen jääättemycket att göra just nu, vilket i och för sig är roligt.

Kommentera

