Man bör ju ha en plan som sagt…

…annars har man inget att avvika från. Vaknade av klockan 05.45 enligt plan, enligt planen skulle jag då gå upp, ät frukost och sedan sätta mig på Monarken en halvtimma eller så, enligt plan alltså… Vad som inträffade var att jag blev trött och ställde fram klockan till 06.30 och somnade om, himla olikt mig om jag får säga det själv. En försumbar halvtimma på Monarken vs 45 minuter sömn liksom. Enkelt val där på morgonen. Men jag hade ju en plan iallafall.

Lär kamma noll på träningskontot idag med andra ord, men det kanske är lika bra så får kroppen komma ikapp lite. Den har varit hårt ansatt både på jobbet och på träningen. Får hoppas att jag kommer dra nyttja av dagens lättja på helgens tävlingar helt enkelt. Lite sprätt i Gropen imorgon eftermiddag kommer nog bli bra för sinne och ben.
Skärmavbild 2015-10-26 kl. 08.12.56
Ska bli kul att tävla i Stockholm igen, det blir alltid finfina tävlingar på Stora Skuggan och det brukar kunna dra rätt mycket folk dessutom. Speciellt som Emma Johansson ska köra så kan det nog locka en och annan som normalt sett inte brukar kolla på cyclocross.

Uppsala var ett rejs som gick bra sist, det var ganska många höjdmeter som skulle plockas förra året och sådant brukar oftast spela till min fördel. Det och bottenlös tungåkt lera brukar gynna en flugviktare som jag.

Kommentera

