Väckningspass med strul och jobbig fredag

God kväll på er, fredag och även dagen efter en vilodag med 2 x Indisk mat, borde innebära bra sprätt i benen eller? Eftersom jag jobbat som ett djur i veckan så valde jag att kompa ut tidigt idag med ambition att köra ett väckningspass på den nyservade X-Nighten i Gropen.

Jag hade ju bara en riktigt jobbig sak att ta i tu med innan dess. Eftersom min och finaste S´s relation (på det viset) tagit slut så skulle nycklar lämnas åter till bostäder och sånt där. Även om jag vetat i två veckor att det är finito så kunde jag inte förbereda mig på hur känslomässigt jobbigt det blev. Men tror alltid att man är klar med sina känslor, så är det inte, skönt kanske ändå för då vet man att man verkligen kände något.

Hade medvetet sparat på väckingspasset till efter den jobbiga stunden för jag visste att om något skulle kunna få mig att må bättre så var det väl ändå att cykla lite. Vevade mot Gropen men han inte ett varv på banan innan cykeln började strul och jag fick veva ner till Bianchi där Thomas förbarmade sig över den. Nu ska den förhoppningsvis gå bättre än någon gång innan eller?
skarmavbild-2016-10-21-kl-18-26-55
På vägen hem sprätte jag i en backe och körde ett varv på Kallecrossen i hyfsad fart så benen borde vara igång inför morgondagens race i Stockholm.

Ska bli himla skönt och välbehövligt för skalle och kropp att tävla i dagarna två och få omge mig med skönt folk hela tiden för som jag skrivit tidigare – att åka på cyclocross-tävling känns lite som att åka på skateboardtävlingar way back in the days. Helt grymt alltså!

Nu ska jag packa lite i väskan, ska tydligen vara i Enköping klockan 06.50 imorgon för avfärd mot hufvudstaden. Det kommer bli en kanonhelg, alla kommer väl till Stora Skuggan imorgon eller?

Kommentera

