RR Uppsalacrossen, CX-Pokalen #6

God afton på er, nu är ordningen i hushållet återställd. Barnen är tillbaka i huset, underbart som ni kanske förstår och jag har avverkat ännu en tävlingshelg, underbart även det.

Idag var det Uppsalacrossen och det bjöds regn och skrå-körningar på dom där två sluttningarna som banan till stor del går på. Utöver det var det två springbackar, ett löphinder och en trappa som tvingade oss att nyttja apostlahästarna idag. Jag valde även konsekvent att bruka dom i en skråkurvorna som hade en fin sandsväng som snabbt blev sjukt gropig och uppkört (många var dom så gick över styre, över/under bandningen där). Dessutom var det ett annat sandparti på slätan som var mer lönsamt att springa. Jag var rätt konsekvent och hade en bestämd plan att göra det hela tiden, det brukar alltid löna sig mer än att vela när man kommer fram och allt blir bara halvhjärtat och man tappar tid.


Nåväl vi var 33 till start idag i det underbara höstvädret, fick starta från tredje led igen och kom iväg bra trots att jag jag blev nedtryckt hockey-style bakifrån med cyklar i springbacken direkt efter starten. Kändes bra i benen och kände att dom jag hade framför var folk jag antingen skulle kunna hänga med eller ställa av i den långa backen på varvet, det kändes bra helt enkelt….tills! Efter den andra löpbacken på varv ett satte jag ned cykeln och kedjan låg igen mellan vevpartiet och ram. Ett stort FAAAN och uppgivenhet sköljde över mig, det är inte sant, samma sak idag igen. Tog lite längre tid att fippla upp kedjan igen idag och jag var sopsist när jag väl kom iväg. Sedan var det bara att inta Wout-mode och jaga framåt. Körde helt okej i dom blöta och hala skråkurvorna och gjorde inga större tekniska missar och kunde ta massor med folk i backen varv efter varv. Kunde till sist skära mållinjen som 16:e man, klart man inte kan vara nöjd när tekniska problem styr lite över resultatet. Är helt övertygad om att min åkning idag tagit mig minst 6 platser högre om utrustningen hållit ihop. Surt, men samtidigt är det en del av sporten att utrustningen ska hålla. Tar med mig åkningen och kämparandan vidare mot nästa cuphelg om två veckor i Eskilstuna och Tyresö. Längar redan.

Nu ska jag snart lägga pojkarna och sedan ska jag dra en filt över mig och avnjuta världscupen från Valkenburg.

Bildlöst är det som ni ser, så om ni vet om någon tog några bilder på oss idag får ni gärna dra mig ett mail eller något.

2 reaktioner på ”RR Uppsalacrossen, CX-Pokalen #6

Kommentera

