Kort och svidande pass i bunkern

ska%cc%88rmavbild-2016-10-25-kl-20-39-19
God afton, har väl haft en kvällsdejt ikväll. Med min Monark, inte roligare än så alltså. Reste mig typ från middagsbordet och brände av 30 effektiva minuter. Körde en av GCN:s träningsvideos med HIIT-intervaller. Om min mjölksyrastinna hjärna minns rätt så var det 30/45/60/45/30″ plus 10/50″, oavsett vad så var det jobbigt värre. Försökte hålla som minst 4,5 kp och klart över 90 i kadens vilket gav runt 418-420W (ca 7W/kg alltså), den sista intervallen försökte jag smälla på extra men fick vika ner mig lite mot slutet när benen sved värre än värst och kadensen sista 10 sekunderna för första gången droppade under 90. Kunde vingla av Monarken och in i duschen, sedan var det bara att mysa lite med barnen innan dom skulle läggas.

Nu ska jag snart landa i soffan så får vi väl se hur lång tid det tar innan jag sover jag också.

Kommentera

