Ännu en ”snabbis” i Bunkern

ska%cc%88rmavbild-2016-10-26-kl-20-18-17
God kväll på er, inga snuskiga tankar nu med tanke på blogginläggets titel väl? Tänkte väl det. Det blev helt enkelt ett snabbt eller kort pass i Bunkern på Monarken nu på kvällen. Egentligen gillar jag inte att köra två hårda pass på rad men samtidigt kan det vara bra att tänja lite på gränserna och stressa kroppen lite annorlunda ibland, det är ju ändå så man gör framsteg. Crosshelgerna innebär alltid två intensiva tävlingsdagar på rad så ur det perspektivet kan det ju också vara bra att späka kroppen två dagar på raken emellanåt. Det fina med cykling är oftast att det funkar att göra så utan någon skaderisk. Nu måste jag erkänna att jag var rätt sliten när jag väl dunkade igång så jag fick revidera min plan rätt snabbt, utfallet blev 4/3/2/1′ med 3′ vila. Wattsiffrorna då? Jo: 323/323/323/364 alltså 5,38 resp. 6 W/kg.

En jobbig ”snabbis” blev det hursom, 30 effektiva minuter inkl. uppvärmning och nedvarvning. Nu ska jag stoppa ner barnena i sina sängar och det står väl inte på förrän jag ligger och gubbkvartar på soffan.

Kommentera

