Lördagslördag

Hej på er, hoppas ni haft en bra lördag därute? Det har jag och barnen haft, större delen av dagen har vi tillbringat i Stockholm där Melker spelade Oktoberbollen. Facit blev två förluster och en oavgjord, Melker knorrade in en fin frispark igen så han är väl ändå lite halvnöjd. Dom har chans till revansch igen imorgon men då kommer jag och Folke stanna hemma eftersom han har bandyträning och då ska även jag passa på att gå på is.

Körde en halvtimma på Monarken också när vi hade handlat och kommit i ordning här hemma. Provade ännu en GCN-video, typ 30 minuters progressiv tröskel (klättring) med 10 sekunders spurter inlagda var fjärde minut. Det blev jobbigt och gjorde knas med mina ben, specielt som det ska köras sammanhängande. Tvingades faktiskt att ta två pauser eller dra ned motståndet under den andra halvan, men känns hyfsat ändå. Låg runt 290-300W vilket ändå är helt okej.
Sedan kunde vi trycka i oss tacos och fira att vi i april drar till Lanzarote, jag, barnen och världens bästa föräldrar. Det var en himla trevlig resa vi gjorde 2015 till Mallis så jag betvivlar inte att det kommer bli ett dugg sämre denna gång. Ser ut att vara spektakulära vyer, kantvindscykling och stigningar så det räcker där också. Kommer bli magiskt det där. Skönt att ha det att se framemot när vi går mot mörkare tider.
12896310_10154815751977818_246481101_o
För riktigt mörkt blir det redan imorgon när vintertiden kickar in. All kvällsträning kommer ske i mörker fram till slutet av februari, underbart helt enkelt. I gengäld kommer morgonpassen ske i ljus åtminstone kommande veckan. Tänkte omfamna det här med vintertid och bege mig ut på ett pannlampspass imorgon kväll när jag lämnat barnen.

Kommentera

