Måndag och snart är den här

Skärmavbild 2015-01-31 kl. 16.05.58
Ja, det kanske inte behöver se ut såhär med en gång kanske men det utlovas ju eventuell snö och minusgrader i veckan som kommer. Ska jag vara ärlig så är det ju inte så himla peppande även om man som cyclocross-fantast förväntas omfamna naturens alla utmaningar med ett leende och det gör jag nog – i tävlingssammanhang.

Som det känns nu är det mer peppen att kränga på dubbdäck och börja träna på vinterhingsten som känns snedpeppande. Det hade jag inte tänkt börja med förrän efter jag tagit säsongsbrejk efter tävlingarna i Malmö i början av december. Vi får väl se hur jag anfaller träningsveckan som kommer, blir det ishalka så kan det mycket väl bli så att jag kör in0mhus på Monarken uteslutande fast jag inte har barnen.

Idag var det ju inte dåligt väder direkt så jag vevade 23 km till jobbet och tack vare vintertiden var det ljust nästan hela vägen, skönt. Hemfärden kanske blir lite längre och klart mörkare. Sedan följer vi upp det med uppföljningsmöte för Groopencross, blir fint det.

Kommentera

