”November är en mur av grå betong”

En textrad ur en av Kents absolut bästa låtar – På drift. Den kunde inte stämma bättre än idag, det är grått, regnet har vräkt ned under hela dagen och ska så göra hela dagen och större delar av morgondagen. Det är rätt grått med andra ord. Nu kan man ju lätt tro att jag är grå, tråkig och negativ som person när man läser det här. Faktum är att jag ser framemot morgondagens crossträning på Kallecrossen och helgens tävlingar i CX-Pokalen. Det myckna regnandet kommer att göra fint med banorna. Kallecrossen kommer bli en kladdfest av sällan skådat slag imorgon kväll, det ska bli så jäkla roligt, jag tror inte vi fick en endaste träning förra året där med dom förutsättningarna. Hoppas att alla crossentusiaster i stan inser det fina i en riktig lerfest. Trots minusgrader framgent så kommer förmodligen Eskilstunas bana bjuda upp till en riktig ”modder” på lördag, intalar mig att det kommer passa mig. Tungkört blir lite som att köra uppför långa backar och det gynnar min späda klättrarkropp.
Skärmavbild 2015-11-30 kl. 08.53.16
Den fenonmenala passagen upp i slalombacken i Eskilstuna förra året, det kommer vara lika fint i år gissar jag.

Sedan kan jag ju lätt erkänna att jag börjar få suget för LVG åter igen (brukar infinna sig vid den här tiden också när man låtit den cykeln stå en längre tid). Därför känns det ju för jäkla fint att veta att det är en vecka i solen på Lanzarote bokad.
ska%cc%88rmavbild-2016-11-01-kl-12-29-36
Jag har ju givetvis redan googlat massor på cyklingen på ön och är peppad. Här ser ni stigningen Tabayesco (9,3 km  @ 5%) den gissar jag att jag kommer besöka minst en gång under veckan. Bilden ärligt snodd från Cycling locations.

Så även om November må vara en mur av grå betong så är det en innehållsrik och positiv grå betong med mycket roligt att se framemot. Cyclocross-SM i Eksjö nästa helg till exempel, hur grymt ska det inte bli?

Kommentera

