RR, CX-Pokalen #8, Galoppcrossen

Sådär nu är livet återställt, barnen sitter i soffan och sprider glädje och liv i huset. Underbart. Det gör det att en dålig tävling lätt går att glömma, finns personer i livet som är viktigare än vad jag uträttar på cykeln. Men nu vill ni ju säkert ändå läsa om hur det var att tävla idag? Frågan är om jag vill skriva om det? Nu kan jag ju inte vara min egen medgångssupporter så vi kör väl.

Vi lämnade ett soligt och torrt Västerås och landade i vintern i Täby. Rätt sjukt med 5-7 cm snö i Täby sådär. Snöcross med andra ord. Kunde konstatera att Chicane var ett bra däckval. Körde två träningsvarv på förmiddagen och allt kändes rätt bra, sedan vevade jag bort och hälsade på Mackan. Gott kaffe och fint snack om löpning, träning och livet. Tack. Det var dagens höjdpunkt. Då förstår ni redan att själva racerapporten inte kommer gå i dur.

Vi körde sist av alla och banan hade förändrats en del sedan förmiddagen, många partier hade snön blivit packad och hårt och rent såphal. Fick en hyfsad start och hade bra häng första halvvarvet men kände redan på rakan i motvinden på själva Galoppbanan att jag hade svårt att hålla trycket för att gå med andragruppen. Sedan började jag sjabbla och komma dåligt in i alla kurvor för att sedan bli alldeles för feg och smått uppgiven. Dom sista tre varven ville jag mest att det skulle ta slut så jag slapp det hela. Hade lätt kunnat ge upp men det är inte min grej om något är värt att kämpa för så gör jag det. Gnetade mig i mål som 21:a bland dom 30:a startande, knappast vad jag hade hoppats på. Men huvudet var verkligen inte på rätt plats alls idag. Och även om det bara är cykel så var jag rätt butter direkt efteråt. Nu är det ju himla tur att det bara är cykel så det rann av rätt fort.

Grymt uppstyrt av Oskar och MTB Täby som med kort varsel kunde se till att vi fick en tävling idag också. Man kan ju aldrig bli ledsen när man får hänga och träffa massa roligt folk.14962589_199837750458558_5685202538205442111_n
Det var väl roligt häng innan iallafall. Kom ihåg att aero-parkas är det nya svarta inför resten av cross-säsongen i Sverige. Foto: Robin Hedström.

Kommentera

