En plan mot SM

30202447304_ef85687af0_k
Kan väl ärligt säga att huvudet har varit sprängfyllt med annat än just tankar på cykel och träning sedan målgången i lördags. Torde såklart ha spelat in en hel del på mitt resultat under söndagens tävling. Nu bör jag ändå gaska mod i den här gubbkroppen och försöka göra mig själv rättvisa på SM. Igår knatade jag till gymmet och körde ett rätt håglöst benpass, inte för att det var det bästa upplägget utan mest för att jag ville det. Man ska göra det man vill ibland.

Planen är att kliva upp på Monarken ikväll och riva av något snabbt och stenhårt Vo2-max aktigt, tidseffektiv träning. Imorgon åker cykeln med till jobbet för tillvänjning till snöcykling då det verkar som att Eksjö kommer bjuda på det i helgen. Tänker mig att svänga lite på Kallecrossen och hitta känslan.

In alles två träningseffektiva dagar som inte stjäl tid från den jag har ihop med barnen och deras aktiviteter. Som Magnus så smart sade cyklingen ska inte stjäla tid. Där har vi ju pendlingsträning som världens bästa alternativ, gratis träning, minimal tidstjuv. Kanske ska peta ihop ett inlägg om mina tankar runt smartare träning med mindre träningstid som är något som cirkulerar i mitt i huvud just nu. Ihop med en hel del annat.

2 reaktioner på ”En plan mot SM

Kommentera

