Monarktisdag och välkommen till ”Bunkern”

God morgon på er, eller om det nu är en så god morgon vi vaknat till är väl tveksamt. Men man får väl aldrig ge upp hoppet på att det goda och rätta kommer att segra i slutändan. Nu var det i och för sig inte det jag skulle ta upp idag.

Hann klämma in ett effektivt Monarkpass när Melker var på bandyträning igår. 30 minuter av geniun plåga. Det blev till sist en vändande stege om 60/60/45/30/30/45/60/60″ efter att jag känt mig hemskt seg på första intervallen kom jag in i det hela och kunde öka belastning och kadens varpå även wattsiffrorna klättrade. Baserat på kadens och kp-skalan på Monarken så såg det ut såhär igår i watt: 377/403/407/434/442/417/403/403. Givetvis fläskade jag på extra mycket på dom två trettiosekundarna men jag är även nöjd med hur jag kunde stänga passet med dom två enminutarna också. Det ger ett snittwatt om 410W (6,8W/kg). Så någonstans är iallafall cykeldelen av mitt liv i form. Nu är det ju verkligen inte allt. Ändå skönt att se hur bra träning man kan få till kort och tidseffektivt.

Tänkte släppa in er i min ”Bunker” också så får ni se vad som ryms där, det är en lyx att ha ett cykelrum inne i huset. Vet att många av er sitter och vevar i garage och källarutrymmen. Jag är beredd att flytta ut mitt mankemang till garaget jag också i händelse av att det rummet skulle behövas till annat, men för närvarande är det som det är så jag har Bunkern kvar som den är.
img_1947
Mr. Pain a k a Monarken, känns som vinterns lyft träningsmässigt.

img_1948
Tävlingscrossen och skorna som är till salu skymtar också.

img_1951
Sommarvapnet – Sempren.

img_1949
Tävlings-/finhjulen till Sempren. Dom har inte rullat så många meter den här säsongen. Vi får väl se hur det blir nästa år.

img_1950
Lerhjulen till crossen.

Sedan finns det verktyg, skor, en cykelväska och lite annat smått och gott som inte är lika roligt på bild. Det som faktiskt har förpassats ut till garaget är vintercrossen så den får såklart inte vara med på bild, men den lär hinna med att synas iallafall vad det lider.

Så, hur ser det ut i era Bunkrar? Vad har ni där.

2 reaktioner på ”Monarktisdag och välkommen till ”Bunkern”

Kommentera

