Min söndag

Hej på er, det är väldigt sällan jag bombar er med bilder om hur mina dagar ser ut utöver det som rör träning. Idag blir det ett undantag eller kanske en ny vana om det faller i god jord. Det är ju ändå en ganska smal procent av livet som faktiskt är träning och det är inte den viktigaste procenten i livet heller. Men kör vi en liten bildkavalkad med tillhörande texter.

ska%cc%88rmavbild-2016-11-20-kl-20-40-23
Bland det första som hände idag om man bortser från att jag skjutsade Melker till bandyträning i den arla morgontimman var ändå att jag körde ett Monarkpass. Körde en fallande stege om 6/5/4/3/2/1′ på 308W med 2′ vila rakt av. Lite lägre intensitet men kortare vila, blev lite smygjobbigt det också. Efter Monarkandet så lagade jag lasagne till mig och barnen.

img_1972ska%cc%88rmavbild-2016-11-20-kl-20-40-39
Sedan for vi ned på stan på skyltsöndagen. Vi skulle leta efter en tomte som Folke kunde lämna sin önskelista till, ett uppdrag som vi efter lite letande lyckades med. Vi lyckades även med att spela bort 100:- på chokladhjul utan att vinna en ynka chokladbit. Som ni ser kunde vi ändå lyxa med fika på stan innan vi for hemåt igen.

ska%cc%88rmavbild-2016-11-20-kl-20-40-54
Nu var vi inte hemma så länge innan det bar av mot Haakonplan för allmänhetens åkning. Det fanns uppenbarligen ett uppdämt behov av detta för det formligen kryllade av folk på isen även om det inte ser så ut på bilden. Två timmar på isen där merparten gick åt till att spela match mot Melker och Folke kommer sätta sina spår i gubbkroppen imorgon, men kul var det!

Nu är det dags att runda av den här dagen i soffhörnet. Kanske kommer resterna av lördagsgodiset fram så är man toppad och fylld inför en ny jobbvecka.

Ingen har väl missat chansen att förvärva min tävlingscross efter den här säsongen? Klicka här för mer info.

Kommentera

