Min måndag.

ska%cc%88rmavbild-2016-11-22-kl-08-08-00
God morgon på er, nu är det väl tisdag om inte jag inte blivit helt dagvill. Men igår var det ändå måndag, gjorde en comeback på Svettis på lunchen, körde lite ben (och som ni ser på bilden en duvning av magen med hjälp av bollen). För första gången på rätt länge kändes det rätt kul att styrketräna, kan jag ana en vändning i motivationstrenden?

Sedan kunde jag jobba klart, hämta dom fantastiska barnen. Väl hemma var mitt uppdrag att inget av dom skulle svälta ihjäl, en målsättning som kändes rimlig. Sedan kastade dom sig i Legolådan bägge två och jag satte mig en halvtimma på Monarken och snurrade ur benen efter lunchen. Läste med Folke innan jag och Melker kollade på fotbollsgalan, eller ska vi skriva Zlatangalan. Inget överfascinerande, det starkaste och finaste ögonblicket var ändå med eldsjälen som gav barn/ungdomar med autism, asbergers, m. m. chans att få spela fotboll. Det var finare än alla guldbollar och halvdåliga skämt i världen. Men det var en mysig stund i soffan med Melker.

Nu ska vi ta tag i den här arbetsdagen också, kanske kan det ju bli lite träning idag också, vem vet.

Kommentera

