Min tisdag.

God afton på er. Hoppas ni haft en bra tisdag. Min har ju varit rätt omväxlande, från att hetsa järnet på jobbet för att få klart en tidning till att Melker ringde och sa att han mådde dåligt och hade åkt hem från skolan. Det innebar att jag också åkte hem för att rå om honom lite granna, nu är han dock så stor att han klarar sig rätt bra själv, men det känns rätt skönt att finnas till hands.

Hämtade sedan hem Folke från hans skola och kunde ännu en dag se till att barnen inte skulle svälta, mission accomplished, typ.

När barnen sedan hamnade framför tv:n och jag hade vikt all tvätt som fanns att vika så kunde jag inte fly längre. Monarken kallade liksom, intervaller utlovades. Tvåor. Kul. Mjölksyra. Illamående. Eftersom jag körde benpass igår så hade jag inte dom bästa benen heller. Vred upp till 4KP och började gneta, efter den första var jag djupt tveksam till om jag skulle orka 4 st till som jag gjorde för två veckor sedan. Tur att kroppen vill samarbeta ibland ändå.
ska%cc%88rmavbild-2016-11-22-kl-18-52-14
Ärligt så måste jag erkänna att peppen på att hamra Vo2-intervaller vecka ut och vecka in börjar ebba av nu. Hade det inte för att boende och allt i Malmö är bokat sedan länge så hade jag nog skippat det och sagt att det här får vara nog. Nu kan jag inte göra det, vi ska ju ned både jag och barnen inte bara för att tävla utan även för att träffa barnens storebror som bor och pluggar i Malmö/Köpenhamn. Så om jag ska ha någon behållning på cykeln därnere så bör jag hålla nivån uppe. Ikväll blev det en bra nivå, 368W lyckades jag hålla mot 364W på motsvarande pass för några veckor sedan. Alltid något. 38 effektiva minuter. Kan/vill man inte träna mycket får man träna smart.

Nu ska jag krasha i soffan med barnen en stund innan det är läggdags för dom. En hoppas ju att det är en friskare Melker som vaknar imorgon.

2 reaktioner på ”Min tisdag.

Kommentera

