Min lördag.

Sicken sjujäkla bra och mysig lördag jag haft. Att jag har sov som en kratta inatt är liksom helt bortglömt. Melker var pigg och frisk så han följde med på Folkes bandyträning på morgonen. Underbar morgonsol och massa bandylattjande på Haakonplan med barnen, det är svårt(s)toppat det.
15109413_1347680648588947_3634780544588857134_n
Det bästa är att vi får chansen att starta dagen på samma sätt imorgon också då Folke har fått en extra träningstid.

Sedan var det bara hem och dra fram adventsljusstakar, slänga i oss lunch innan det var dags att styra kosan mot vår CX-Arena: Hökåsengropen, för den femte deltävlingen av träningstävlingsserien Helgmys. Idag dag drog vi åtta cyklister till start i det underbara vädret. Banan var lite småkladdig och rolig. Något som inte var lika roligt var mina ben. Känns som att min kropp har sugit upp lite av Melkers sjukdom i veckan och det saknades en del kräm i benen. Startade okej med sedan kom Daniel förbi och jag försökte haka på. När Geiger också körde förbi så var jag rätt kokt med ett halvt varv kört. Försökte hålla mig kall och hoppas på att min dieselmotor skulle styra upp det hela. Ut på varv två så kommer AK ikapp på startrakan och trycker galna watt och jag orkar inte hänga på. Håller honom inom synhåll och börjar knapra in efter halvannat varv. Till sist tar jag honom i sandbacken bara för att fira med att lägga mig i off-camber kurvan innan varvning. Initialt gör det rätt ont i ankeln som jag brutit (för 20 år sedan och är full med skrot), tar det lugnt och känner efter innan jag ännu en gång får jaga ikapp AK. När jag väl kört om så håller jag mig på hjul och kör stabilt till målgången. Avståndet till Geiger och Daniel är för stort så jag rullar in som trea. Inga sensationer i benen. Men det var kul och det är bara cykel.
15099439_374627129551652_295209405949935616_n
Att sedan Eva hade bakat blåbärsmuffins till oss alla efter målgång var ju en höjdare, tack för det Eva, så grymt.

Lite snabbt skitsnack innan det var dags att dra hemåt och baka pepparkakor med barnen.
15101537_1618414301793730_5473582025115959296_n
Nu har vi nog pepparkakor så vi klarar oss en liten stund iallafall, i annat fall får vi baka mera. Mysigt som sjutton var det iallafall. Sedan drog vi och köpte lördagsgodis. Nu ska jag snart dra igång med maten här, veckans sjukling har tingat på hamburgare med pommes när han väl blev frisk, vem är jag att argumentera mot det?

Hoppas ni andra haft en lika fantastisk lördag som jag har haft?

Kommentera

