Min söndag och cirkeln är sluten

Sådär, nu har jag gått runt en vecka med att skriva ur min dag perspektivet. Vet inte om ni tycker att det har varit roligt, men det har varit lite roligt att skriva om allt annat i mitt liv faktiskt inte träning och cykel. Nu är det här ju i huvudsak en cykel/träningsblogg så jag kan ska börja styra in inläggen på det ett tag. Dock är ju saken den att om det inte vore för den stundande Malmöcrossen (3-4/12) så skulle det nog finnas ännu mindre träningsrelaterat att skriva om.

Idag då? Dagen började med skytteltrafik till Rocklunda då bägge barnen hade bandyträningar. Jag var med på isen på Folkes träning, det var då vinterstormen från Mordor drog in. Trodde ett tag att barnen skulle flyga iväg, det gjorde dom inte som tur var. Efter detta var det dags för barnen att gå till sin mor och jag hade några obokade timmar med dagsljus. Var egentligen inte supersugen att sticka ut och cykla i nollgradigt och stormbyar men gjorde det tydligen ändå. Bitvis var det riktigt läskiga vindbyar som rev ordentligt i cykeln. Lika mysig som medvinden var, lika otrevlig var motvinden den sista biten hem. Fick ihop 57 km och 2 h 20 min, så det gick ju inte direkt fort. Förhoppningsvis bromsar det upp förfallet något.

Sedan somnade jag faktiskt på soffan en stund. Känns att det var länge sedan man cyklade långt nu. När jag vaknade var det bara dags att bege sig till Rocklunda igen för att bevittna Melkers första 11-mannamatch i bandy, även den i stormvindar. Målen blåste bort, det ena med målvakten inuti.
img_1209
Tyvärr blev det förlust med 1-5 men Melker är för jäkla duktig på det där med bandy. Man blir en riktigt stolt pappa vid sidan av isen. Samtidigt inser jag att dagarna man kunde lira upp honom på läktaren är förbi nu (bilden är från ett annat tillfälle).

Nu ska jag ge mig i kast med att äta upp resterna av lördagens godis så jag har kraft att ta mig till gymmet på lunchen imorgon. Man måste som jag alltid brukar säga ha en plan för att ha något att avvika från.

Kommentera

