Torsdagslunken.

30115053902_7679ecb860_k
God morgon på er. Torsdagen är här. Jag har sovit som ett barn inatt, första gången på himla länge. Känner att det är bra tajmat att börja med det igen inför årets sista tävlingshelg. Det ska bli fint att rejsa lite i Malmö i helgen, en sista urblåsning innan jag kommer låta cykeln vila en vecka. Nu är det inte direkt som att jag har tränat mycket på sistone. Tänker att motivationen att cykla dubbat har mått bra av att inte ha gjort det ännu. Då kanske vintern kommer kännas kortare. Sedan tror jag helt ärligt att det går att bibehålla jävligt bra form med rätt små medel om man verkligen låter passen på Monarken räknas rejält. Det känns i benen idag att gårdagen sved iallafall.

Idag låter jag det vara osagt om det blir något gjort i träningsväg. Jag ska nog vårda min nyfunna talang att vila i soffan. Men jag måste sköta den där praktiska biten med att packa inför Malmö till både mig själv och barnen. Bilen ska vara fylld och klar imorgon när jag drar till jobbet. Så det kanske får duga med ett väckningspass på Monarken imorgon bitti. Tror inte att 30 minuter lätt idag kommer vara det som stjälper helgens övningar. Och sedan är det ju bara cykel också.

Nog dravlat nu tar vi tag i torsdagen och gör något bra av den.

Kommentera

