Mot Malmöcrossen och närkontakt.

30199068243_08dc437005_z
Hej på er, nu är bilen packad, det är bara barnen och Contis som ska hämtas efter lunch så brassar vi ned till Malmö för årets sista tävlingshelg. Öppnade stenhårt med 20 minuters väckningspass imorse. Jag ogillar skarpt att tävla efter en vilodag så då får man vara lite obekväm och träna på morgonen. Körde några minuter stegrande mot 300W sedan en 30-sekundare på en bit över 300W, 20 minuter fick räcka.

Mer spännande och läskigt blev det på vägen till jobbet när en tysk lastbil med släp skulle köra om mig innan en avsmalning. Nu tryckte den inte ner mig i en viadukt vilket hade kunnat vara det värsta scenariot, däremot rev den med sig min vänstra backspegel. Skärrad och upprörd hann jag inte ta reg. numret utan körde ner till jobbet. Direkt samtal till försäkringsbolag och skadeverkstad och en extra julklapp på 3.000:-, tack Tyskland. Turligt nog kunde man lösa en ny spegel med silvertejp så nu kan vi ha bilen till Malmö iallafall. Först efteråt inser man att det hela hade kunnat sluta mycket värre. Hänsynen i trafiken har gått förlorad iallafall. Det är inte bara bilist vs cyklist det gäller.

Men gör vi Malmö, bra!

Kommentera

