Malmöcrossen dag 1

Jag hade ju hoppats kunna berätta om hur jag körde helt magiskt bra idag. Tyvärr tog allt slut efter 1,5 varv typ. Synd att jag inte fick uppleva mer av den helt fantastiska banan på kullarna i Krokbäcksparken.


Fick en bra start där jag med en hårsmån undvek att dras med i en vurpa i första kurvan. Sedan fick jag släppa lite folk men hittade en bra rytm i åkningen. Anade att jag skulle tjäna på kuperingen mot slutet av loppet. Nu hann jag inte så långt. På varv två gick jag över styret i en kurva UPPFÖR! Hoppade på och rullade vidare. Insåg fort att höger växelreglage var trasigt och dagen var körd. Sjukt trist.


Nu får jag tacka Gustav Wass för att jag får låna hans reservcykel så jag kan starta imorgon. Det blir intressant att tävla på lånad cykel. Så vi kör väl bara på. Toppad och fylld med falafel som det ska vara i Malmö.

Kommentera

