Säsongen 2016 äro slut

Hej på er! Ja, trots att det är en potentiell tävling i Motala den 14/1 så kan jag officiellt kalla säsongen 2016 för slut. Det var en säsong som i likhet med livet i övrigt inte riktigt blev som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt tävla en del på landsväg, av det blev noll och nada. Det var livsprioriteringar som var helt korrekta som gjorde att det inte blev något. Men när träningen drog igång i december 2015 så var det med ambitioner att tävla en del på landsväg också. Nu kunde jag istället kliva in i cross-säsongen med en massiv träningsbakgrund, det gjorde att jag hade motor för gott och väl 40 minuter men saknade rappheten, något som tog mig rätt lång tid att få till igen.

Nu är det iallafall vila från cykel i veckan som vi befinner oss i. Jag kommer gå till gymmet 2-3 ggr bara för att det är skönt och kul att röra på sig. Min plan är att rulla igång cykelrelaterad träning kommande måndag, då kommer pendlingsträningen flyta på.
13709807_10154322970594395_2143296737115924015_n
Jag har planer och tankar inför 2017 också såklart men det har jag väl en vinter på mig att dravla om. Ska försöka bygga upp ett bra träningssug under veckan så man orkar gneta sig igenom dom kalla månaderna vi har framför oss. Känner mig inte direkt sliten i kroppen då det har blivit väldigt lite utonhuscykling och därmed volym i träningen den senaste månaden. Men att ta ett litet break tror jag är helt nödvändigt både får kropp och knopp. Så just nu vilar jag duktigt och som jag skrev häromveckan, jag tror att jag är en talang på det. Och talang ska förvaltas. Sedan var det iofs någon som skrev till mig att jag var en talang på att träna också, så jag kanske ska förvalta den biten igen tids nog.

Kommentera

