Vilar väl ”tokhårt”

15392842_1236700313035530_7708146359589825299_o
Men vi börjar väl först med lite bilder från den fantastiska drabbningen i Skåne-landet. Här ser ni den fantastiska springbacken som inte gynnade mina korta den. Om man var dansk elitcyklist så kunde man såklart cykla uppför den. Nu är min danska usel för att säga det milt så jag fick vackert springa uppför den. Lycklig att det fanns andra partier på banan där jag kunde göra skillnad, för just där var jag usel.
15403753_1236699946368900_261580187315643044_o
Här har vi ett parti där jag var stark på. Kunde kaka på växlar och bara låta watten flöda typ. Alltid skönt att känna sig stark.

Lär återstå att se om jag känner mig stark när jag börjar cykelträna igen på måndag med vintercykel och dubbdäck. Smög iväg till gymet igår iallafall, körde bålträning för hela slanten. Det var nästan lite roligt, men bara nästan. Har en vag plan om att komma iväg till gymmet imorgon och på fredag också, men ni vet ju… Man måste ha plan för att han något att avvika från.

Annars börjar tankar så sakteliga glida iväg mot tävlingar på hård och snabb asfalt igen. Vill hemskt gärna köra Kinnekulleloppet i slutet av april och vara i bra slag då, så jag får väl inte fuska alltför mycket i vinter. Nu har väl Monark-inköpet lite säkrat att jag inte kan fuska så mycket. Det ska bli lite skönt att skifta fokus på dom intervall-passen också till mer tröskel och styrkebetonat nu inledningsvis. Ni kan nästan ana att jag tycker att det ska bli lite kul. Samtidigt får jag inte glömma livets läxa, det är bara cykel, inte livet.

Nu ska jag fortsätta vila och jobba här. Hörs.

4 reaktioner på ”Vilar väl ”tokhårt”

Kommentera

