2016 – Annus horribilis

Kan inte påstå att det direkt har varit mycket ”medstuds” under 2016 om jag ska summera det och det blev inte jättemycket bättre idag. Eller ja, dagen började ju bra och jag körde ett jättebra pass på gymmet på lunchen. Nästan motiverad igen, blev trött, blev glad.
31122629750_9832bcce43_k
Det var väl sedan som uppförsbacken fortsatte. Gick från jobbet, tog bilen till affären. Klev ut och kollade till och såg att höger bakhjul var heeeeelt platt. Inte konstigt att damen i bilen bredvid gestikulrerade då på vägen dit. Hur är det ens möjligt med så mycket stolpe ut under ett år? Eller stolpe ut? Vi snackar om att ha öppet mål och skjuta ut bollen över sidlinjen här. Jag hämtade bilen från verkstaden igår efter lastbilsincidenten och idag detta. Rullade bara den ytterst försiktigt tillbaka till verkstaden och dom hade såklart inte tid att fixa det en fredag eftermiddag. Så nu är jag utan bil hela helgen. Hej kollektivtrafik! Tur att jag bara har ett barn. Inledde stenhårt med 4 km promenad för att handla mat och godis. Tur att off-season snart är slut för det har varit så mycket skitmat på sistone att det är tvunget att bli en skärpning, men den tar jag nästa vecka när träningen snurrar på igen.

Nu hoppas och förväntar jag mig att 2017 är mitt år annars reklamerar jag det! Och nej, jag är inte en negativ människa i botten. Men ikväll var jag tvungen och det är ändå min blogg. Nu ska jag lägga mig i soffan med godisskålen. Lär bli tidig uppstigning imorgon då Melker har bandypoolspel i Norrköping och jag lär ta bussen till Rocklunda med hans grejor på morgonen. Hipp hipp hurra. Ska dock bli jätteroligt att se dom spela igen.

Kommentera

