Sista dagen på vilan.

Imorgon är det dags igen att börja träna igen. På cykeln alltså. Måste erkänna att jag var riktigt frestad att sticka ut en kort sväng nu på kvällen, men så insåg jag att det ju är helt onödigt. Allt börjar ju imorgon och har jag vilat 6 dagar från cykeln så kan jag nog vila ännu en. Så det hela slutade med att jag riggade lampor och sånt på vintercrossen så den är klar får jobbpendlingsträning imorgon bitti. Lär bli den gamla goa beprövade vägen via Brottberga, Bäckby, Hacksta, Hamnen och sedan till jobbet. Om jag minns rätt så brukar det bli 25 km och kunna ta en himla tid med snö och dubb.

Annars har vi varit till Gustavsberg idag där Melkers bandylag spelade sin andra 11-mannamatch. Det var trötta grabbar idag efter att ha spelat poolspel utan avbytare igår och så hade dom bara en avbytare idag. Tyvärr torsk med 8-0. Men, men, om grabbarna fortsätter i VSK Bandy så kommer ju dom flesta till sist ändå få stryk av dom mesta mästarna. Och det viktigaste är ju att dom har kul och det har dom, även om dom direkt efter slutsignalen inte är överlyckliga.

Jag ska fånga ögonblicket och vila stenhårt på sofflocket hela kvällen. Är rätt trött efter den här helgen ändå.

Kommentera

