Träningen återupptagen

God lunch på er! Imorse var det ju dags igen att börja rulla igång med träningen mot 2017. Kollade på termomtern som visade -9,5 grader och var genast likte småsugen på att ta bilen. Insåg snabbt att biljäveln stod på verkstaden så jag hade ju inget val liksom. Sedan var jag ju lite småsugen på att cykla också. Så det var bara att klä på sig i vad som kändes som en evighet och negligera att man efter påklädning redan hunnit bli kissnödig igen. Väl ute slogs jag av hur tungt och långsamt 13 kg vintercykel med dubb på snö kan rulla. I kombination med att en del av cykelformen gått förlorad i veckan. Fick ihop 58′ och just under 20 km till jobbet. Frös inte ihjäl heller, positivt.
ska%cc%88rmavbild-2016-12-12-kl-08-51-47
Det lär bli dryga timman till verkstaden och hämta bilen som nu kostat mig ett par nya vinterdäck i kölvattnet av punkteringen som uppdagades i fredags. God hjul helt enkelt. Vill knappt tänka på vad fel på huset och bilen har kostat mig den senaste tiden. Men det vänder under 2017 som sagt, annars reklamerar jag det, så funkar det väl?

Men det var ju skönt att vara igång med träningen iallafall, eller?

Kommentera

