Styrkeintervaller mot 2017

ska%cc%88rmavbild-2016-12-14-kl-21-08-37
God kväll på er, har precis kört det första intervallpasset mot 2017. Det var jobbigt. Riktigt jobbigt till och med. Efter att ha kollat på Folkes Luciatåg på skolan så kastade jag mig upp på Monarken när jag kom hem. Upplägget var 4 x 6′ styrkeintervaller, vred upp till 4,75KP och siktade på att hålla 60 rpm, det blev ju en svidfest i låren. Sedan skulle dom sista 30 sekunderna i varje intervall köras på över 100 rpm men då sänkte jag motståndet till 3,5KP. Utfallet blev då alltså 280W på styrkeintervallerna och den där sista 30 sekundaren landade väl en bit högre än så. Ett riktigt saftkalas med andra ord. Tänker mig att bygga på det här upplägget till jag landar på 4 x 10′ så får vi se vad det blir sedan.

Så får vi väl se om det är värt det att försöka pendlingsträna imorgon bitti, gissar att cykelvägarna är fortsatt hopplösa, men det vore ju kul att cykla ute. Vi får väl se helt enkelt.

Kommentera

