Drömcykelbygget!

Hej på er! Idag ska hyllas den som hyllas bör, min drömcykel. Min mattsvarta Sempre, det finns cyklar som både är snabbare, lättare, dyrare och allt det där. Men man mättar munnen efter plånboken och med mina mått mätt så är det här min favoritcykel, i det utförande som den syns på bilden nedan.
ska%cc%88rmavbild-2016-12-15-kl-13-12-14
Nu har den inte alltid varit specad som den slutligen blev. Egentligen var det inte ens meningen att jag skulle ha den här cykeln. Men när jag fyllde 40 så skänkte jobbet och kollegorna ett presentkort på Bianchi här stan och det ena ledde till det andra. Thomas trollade fram ramen och vi strippade min dåvarande cykel så den rullade inledningsvis på mekaniska Ultegragruppen. Jag och Melker åkte upp till Sandviken och köpte C50-hjulen förra vintern, dom har tyvärr rullat alldeles för lite eftersom jag inte tävlade något på LVG i somras. Och i somras så lades den sista touchen på mitt eget drömbygge – Di2. Det behöver knappast någon närmare presentation, elektroniska växlar är grejen. Den är även ekiperad med Stages watt-mätare. Det är min drömcykel som bara står och väntar på våren och jag väntar på att få cykla in våren med den.

Cyklar ni runt på er drömcykel?

5 reaktioner på ”Drömcykelbygget!

  1. Har nästan min dröm-mtb. Lite estetiska prylar, ett annat vevparti som är Stages-kompatibelt sen är jag nog nöjd utifrån den cyklist jag är idag. Vill inte ens ha singelklinga som är så hett annars.

  2. Tänk att jag är i samma läge .. Jag har en Sempre Pro Di2 som sitter fast i trainern i väntan på våren 🙂 Sent i höstas lämnade jag min Bianchi i aluminium för att övergå till Carbon och köpte en Sempre Nero med SRAM komponenter till bra kurs. Det blev väl ett 20-tal mil innan det blev för mycket vinter och då helt plötsligt dök den upp framför mina ögon .. En Sempre Pro Di2 Ultegra .. i helt rätt storlek dessutom. Drömcykeln .. Vad gör man då när man precis har köpt en bra cykel? Jag resonerade med mig själv och kom fram till att jag är för gammal för att inte köpa den cykel jag vill ha 🙂 (inom rimlighetens gränser). Jag slog till och nu sitter jag på min drömcykel !! Du vet vilken det är skulle jag gissa.. Det är Thomas gamla .. 🙂 PS. Har en Sempre Nero i strl 55 cm i bra skick till salu ..

Kommentera

