Ikväll smäller det!

821010
Japp, ikväll är det dags att se Kent live för absolut sista gången, för jag tror och hoppas att dom är ett band som inte kommer göra comeback om några år, dom är större än så. Jag blev inte invaggad i deras musik förrän så sent som i juli 2007. Vann biljetter till en livespelning som dom gjorde i deras hemstad Eskilstuna, hade innan  förkastat deras musik eftersom det inte var direkt creddigt att som skejtare lyssna på Kent. Blev helt ”blown away” av spelningen och jag kunde ju ofrivilligt en del av deras låtar sedan innan. Resten är som man säger historia. Minns att vi åkte till Norrland på semester kort därefter och jag stecklyssnade på Du & Jag döden ett antal gånger, det är fortfarande min favoritplatta med Kent – om jag måste välja.

Under åren har cd-skivan mer eller mindre dött ut men jag har fortsatt att köpa alla Kents skivor på cd och alla skivorna har en plats i min samling. Jag har varit lycklig, förälskad, olyckligt kär, djupt olyckligt, glad, ledsen, party och allt till Kents musik. Det har varit som en gammal vän som jag alltid vet står där vid min sida, med fantastiska låtar och texter.

Nu ska jag alltså se dom för femte och sista gången någonsin, peppen är total, vemodet kommer vara större när dom sista tonerna ebbar ut och jag vet att jag har hört den Sista sången.

Kommentera

