Förkylningsmåndag!

Inte helt otippat skulle verkligheten komma ikapp även mig. Kände redan igår eftermiddag att det kittlade lite oroväckande i halsen, när jag vaknade imorse var det ännu värre. Dessutom hostade Melker sig genom natten och är hemma från skolan idag. Det är ju knappast en skräll att jag dragit på mig något med tanke på hur helgens upplägg var, fullt med aktiviteter, folk, träning och alldeles för lite sömn. Men det är givetvis värt det hela eftersom helgen var helt fantastisk. Men det känns ju lite småsegt att få ett bakslag precis när man börjat träna igen. Planen idag hade varit att på till gymmet, nu blev det inte så, hoppas att det utvecklar sig åt det bättre hållet tack vare att jag är smart.
14001679_10153769872642548_1199028672_o
Man kan ju istället drömma sig bort till varma och fantastiska dagar. Som den här dagen på en klassisk Norbergs-distans. Ge mig vår, ge mig värme.

Aja, nu ska jag väl jobba på, sedan ska jag och Folke handla mat så vi inte svälter ihjäl. Julgodis och pepparkakshus ska tydligen också skapas, vi får väl se om min kropp står pall för det ikväll eller om den mest vill ligga i en soffa och halvsova. Risken finns ju.

2 reaktioner på ”Förkylningsmåndag!

Kommentera

