2016 års wattkanoner

Skärmavbild 2016-05-22 kl. 18.17.09
Dom här benen har fyrat av lite watt under 2016. Roade mig med att kolla lite vad som belv uträttat under tidsperioder under förra året. Givetvis är bara sådant inräknat som är kört utomhus med wattmätare, Monark räknas därmed inte dit.

Mina bästa 20 minuter blev 274W (4,56W/kg), dom avfyrades uppför Sa Calobra den 20/5. Det resulterade i ett pb uppför på 33:22. Egentligen är jag rätt missnöjd med att jag inte kunde producera mer watt den dagen då jag borde kunnat trycka minst 10 watt mer, men benen var inte med på noterna.

Mina bästa 10 minuter blev 308W (5,13W/kg) 17/5. Det inträffade även det i en stigning på Mallis, när jag maxade tillbaka till första utkiksplatsen på vid Formentor. En dag då benen levererade.

Mina bästa 5 minuter blev 333W (5,55W/kg) 3/5 under ett intervallpass med klubben. En sådan där underbar sommarkväll på åsen när vi körde femmor i lagtempoform.

Min bästa 1-minutare blev 447W (7,45W/kg) 3/9 under ett intervallpass med Contis. Hade redan klivit in i cross-mode då men körde ett intervallpass på LVG där benen chockade mig bra leverans.

Mina bästa 30 sekunder blev 604W (10,06W/kg) även det under ovan nämnda pass den 3/9.

Nu hoppas jag såklart att jag ska kunna lyfta dessa siffror under 2017. Ett steg mot att göra det är såklart att bli helt frisk och det börjar närma sig, med stormsteg, känns bra. Sedan ska jag förhoppningsvis hålla mig frisk under resten av 2017, om man får önska.

En reaktion på ”2016 års wattkanoner

  1. Ping: Watt 2016. – Bama´s blogg 3.0

Kommentera

