En dag i bandyns tjänst!

God kväll på er, ni som hoppas på wattsiffror och svett kan sluta läsa nu. Det här handlar om en dag i mitt liv som tätt som oftast inträffar på vintern med två barn som spelar bandy. Melker skulle på poolspel i Köping och Folke hade träning i bandyns högborg – ABB Arena. Turligt nog kunde Melker åka med en kompis så jag kunde vara med på Folkes träning på morgonen. Då fick jag ju även chansen att stå på skridskor själv och det är ju kul. Kul var väl att Folke stänkte in en kasse när dom spelade tvåmål också. Sedan var det bara hem och äta och sedan bränna ut till Kristinelunds Idrottsfält i Köping för Melkers poolspel. En kul anekdot om just det stället är att det var där vi tränade bandy under min korta karriär i Hallstahammars SK Bandy. Eftersom vi inte hade konstfruset i Hallstahammar så var våra flesta isträningar och hemmamatcher på Kristinelund i Köping. Givetvis fredagskvällar till våra föräldrars höga nöje.

Hann se två av Melkers matcher idag, en förlust och en vinst, i vinstmatchen så stänkte Melker in två kassar, en bonus. Det viktigaste är att dom har kul och det verkar dom ha.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-07-kl-18-20-04
Imorgon för vi om det hela då Melker har 11-mannamatch och sedan ska jag bemanna kiosken på A-lagets match mot IFK Vänersborg, en dag i bandyns tecken igen. Fast då tänker jag mig att orka träna på kvällen. Idag har jag bara wattsäkrat med hamburgare.

Kommentera

