Omtag mot 2017

ska%cc%88rmavbild-2017-01-09-kl-11-09-21
God måndagslunch på er. Nu ska ni snart få läsa om sånt ni längtat efter: wattsiffor, mjölksyra och allmän späkning av kroppen. Igår kväll gjorde jag omtag mot 2017, så vi säger väl att resan mot storformen började igår. Men först så avverkade jag ännu en dag i bandyns tjänst, först genom att kolla när Melker spelade match, sedan krängde jag korv på A-lagets match. Så jag var lite osäker på hur mycket energi det skulle finnas i kroppen där på kvällen.

Planen var att starta om med lågkadens(styrke)-intervallerna igen. Vågade vrida upp motståndet till 4,5KP och siktade på 55-60 rpm. Om jag gick under 55 skulle jag sänka motståndet. Körde 4 x 4′ igår, innan flunsan gick jag in på 4 x 6′ med samma belastning. Det fina är såklart att dom sista 30″ av varje intervall så sänker jag motståndet och vrider upp kadensen över 100 rpm, en extra krydda. Tog mig genom intervallerna, inte smärtfritt såklart men det blev 266W i själva lågkadens-momentet och det är jag rätt nöjd med. Men det är såklart att jag sist höll ut i totalt 8′ längre, lär dock inte glömma att jag legat däckad i två veckor. Så som dom säger: the only way is up! Målet är att klämma 4 x 10′ av samma typ av intervaller innan jag lämnar det träningsblocket och byter fokus.

Sedan fick jag ju till pendlingsträningen imorse också, omöjligt skönt att få cykla ute igen. Kanske en smula övertaggad men vad ska man göra. 19 km ramlade in på kontot och det lär ju bli något liknande på vägen hem. Ska försöka lyssna på kroppen noga i dagarna som kommer så jag inte åker på fler bakslag. Det känns som att den kvoten är fylld för några år nu.

Kommentera

