Dagens dubbel till protokollet

God kväll på er! Jag har väl tränat också på sista tiden, känns rätt skönt att kroppen börjar vara med på noterna igen. Skönt att slippa ta bilen till jobbet dessutom. Igår klämde jag 19 + 25 km på väg till och från jobbet. Imorse blev det sedan 19 km, egentligen spelar ju mängden mindre roll, tiden är mer viktig. Dom där 19 km brukar ta mellan 55-60′ beroende på väglag och skick på benen. Sedan var ju min plan att jag skulle köra åttor nu på kvällen. Förr om åren har jag försökt att köra intervaller ute de veckor jag inte haft barnen bara för att jag har haft möjligheten. Redan förra året skippade jag det, man får avsevärt bättre kontroll och kvalitet på intervallerna inne. Så efter jobbet vevade jag bara raka vägen hem, det gav 20′ med bra uppvärmning inför intervallerna. Sedan var det bara att byta kläder och hoppa upp på Monarken och veva igång.

Det blev 4 x 8′ på 270W vilket ger 4,5W/kg för mig. Det får jag vara himla nöjd med faktiskt, speciellt med tanke på influensan.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-10-kl-18-35-44
Dom två första kändes rätt bra sedan fick jag bita i ordentligt och jag funderade ett tag på om jag skulle vika ner mig inför den sista, men så kan man ju inte hålla på i onödan. Så det var bara att vrida ur det sista ut kroppen, brukar ju alltid funka på sista intervallen. Man vet ju att man får obegränsat med vila efteråt så.

Nu ska jag återhämta mig förstklassigt i soffan så jag orkar cykla till jobbet imorgon också.

Kommentera

