Skillnad på skillnad!

Först vill jag börja med att säga att det här inte är ett köpt inlägg på något vis utan det är mina egna åsikter runt en produkt som jag själv använder och vill lyfta fram för jag tycker den är för jävla bra.

Som cyklist är ett par solglasögon nästan ett måste, jag känner mig naken utan dom på. Lite som att gå ut och hämta posten iförd födelseklädseln, inte rätt alltså. Jag har alltid kört med solglasögon såklart, men förra hösten gjorde jag ett av dom där fantastiska inköpen av cykelprylar. Det sved såklart lite i plånboken, men det är pengar som betalat tillbaka sig mångfalt i form av prestanda sedan dess.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-10-kl-09-24-14
Som så många andra cyklister kör jag med Oakleys Jawbreaker glasögon, med deras Prizm-lins, har sedan dess införskaffat en genomskinlig lins för mörker och vintercyklingen. För ingen vill ju ha fartvind och skräp i ögonen när man tränar, eller? Man skulle ju kunna tro att det inte är skillnad på glasögon och glasögon, men i det här fallet är det lite som så att man få vad man betalar för. Man får HD-tv vs. gammal analog tv om ni förstår vad jag menar. Synfältet och allt genom dessa är helt galet bra, trodde inte det var möjligt till en början.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-10-kl-09-23-09
Med mina ”gamla” glasögon ville man ogärna dra en Froome och kolla på styrstammen när man blev trött eftersom dom inte satt kvar ordentligt. Dessa sitter klistrade där man en gång satt dom, oavsett om man kör cross eller landsväg, värt oerhört mycket.

Så även om man kan tycka att det kan svida i plånboken så är det skillnad på skillnad om man så säger och cyklar man riktigt mycket så är du värd att ha ett par solglasögon som sitter som en smäck.

Hur är det med er? Har ni hittat rätt i djungeln? Eller har ni kanske någon annan pryl som kan räknas som bland dom bästa cykelrelaterade inköpen ni har gjort?

11 reaktioner på ”Skillnad på skillnad!

  1. Har kört med Oakley sedan börja av 90-talet. Kör nu med RadarLock Path.
    Grym passform och kvalitét 🙂

  2. Jag går mot strömmen och kör med Bliz-glasögon. Ett par velocity xt som jag är supernöjd med. Sitter riktigt bra och funkar lika bra till skidåkning vilket är ett plus. Jag vann ett par Bliz tempo i somras som jag inte är lika nöjd med, de kan användas utan båge fram men sitter som skräp då.

    • Grymt att höra att du är nöjd med Bliz. Jag körde en säsong med Bliz, men dom satt alls inte bra i jmf. men sedan är det ju såklart individuellt hur saker passar. Men skillnaden mellan mina Bliz och Oakleys var ganska stor.

  3. Har många grejer som förhöjd upplevelsen, men ingen som verkligen bytt nivå på hela cyklingen vad jag kan komma på. Men första gången jag la lite bättre pengar på ett par bibs tog allt ny fart igen. Men det är ju några år sedan nu. Kör annars med Blizbrillor och är nöjd, kanske för att jag inte vet bättre? 😉

    • Bra bibs är ju såklart en prestations- och komforthöjare. Om du är nöjd finns ingen anledning att byta. Som med allt om man väl provar något annat finns ju risken att man vill ha det sedan.

  4. Jag har kört med SPY Screw glasögon några säsonger och dom fungerar kanon. Hade ett par Oakley innan men måste nog säga att dom här är minst lika bra fast för halva priset 🙂

Kommentera

