Styrkeintervallstorsdag!

ska%cc%88rmavbild-2017-01-12-kl-20-36-35
God kväll på er! Efter en roddig och pysslig dag på jobbet så kom jag iväg och fyllde skafferiet. Sedan var det bara direkt upp på Monarken, eller ja, jag slängde såklart in maten på därför avsedd plats. Planen var lågkadens/styrkeintervaller enligt samma upplägg som i söndags. Kollade nogrannare i träningsdagboken och såg att jag innan sjukdomen körde 4 x 6′ på 280W så jag tänkte att jag skulle komma upp i den nivån på 4 x 4′ iallafall innan jag börjar lägga på tid på intervallerna. Som vanligt siktade jag mot 60 rpm och sista halvminuten av varje intervall ska kadensen upp över 100 rpm samtidigt som motståndet sänks en del. Det var ett jäkla slit ikväll, men jag hade både bra pannben och ben så det blev 285W i styrkemomentet. 20W´s ökning sedan i söndags, alltid skönt när kroppen samarbetar. Inser att det kommer bli svinjobbigt att försöka köra 4 x 5′ på samma watt nästa vecka, men det tar vi då. Nu är veckans kvalitetspass bärgade, skönt.

Nu kan jag bara luta mig tillbaka i soffan och invänta fredag och jobbpendlingen igen. Har ni kört något jobbigt idag?

5 reaktioner på ”Styrkeintervallstorsdag!

Kommentera

