En bra dag duschar man tre gånger, eller?

Nu är det ju inte på det viset att jag är en duschfantom som duschar bara för att det är kul och skönt. Även om det visst är skönt att duscha, speciellt efter 4-5 timmars vinterdistans. Men idag var det mer som så att jag har duschat tre gånger eftersom jag tränat tre gånger, helt fantastiskt. Himla skönt att kroppen funkar efter flunsan.

Började med 51′ till jobbet på oväntat bra ben efter gårdagens misshandel, tänk om man kunde förstå hur kroppen funkar. På lunchen var jag sedan med Big Boss till gymet, har inte varit där sedan mitten av december så träningsvärken kom redan i duschen. Körde mitt bålprogram, kände mig lite halvt omotiverad. Behöver få lite rutin på styrketräningen nu fram till april, annars känner jag mest att jag bara vill cykla fast jag vet ju att den biten blir lidande i långa loppet om jag slarvar med styrkan på vintern.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-13-kl-18-55-04
Efter jobbet så vevade jag 53′ hemåt. Fortsatt fräscha ben, hade nog kunnat veva på längre men med tanke på att 4-5 timmar är planerat imorgon så kändes det rätt onödigt. Ser framemot att få ett redigt distanspass i boken imorgon det var länge sedan nu. Kan ju gå lite hursom, bonk är ju ingen högoddsare direkt. Därför ska jag såklart säkra med godis inom kort, ni vet ju hur det där funkar.

Kommentera

