Distans- och bandysöndag

ska%cc%88rmavbild-2017-01-15-kl-18-08-55
God afton på er därute. Idag var det väl en oförskämt bra dag? Inledde med distanspass med Rob i solskenet. Lite småsega ben efter gårdagen men sådant glömmer man fort när vädret är helt fantastiskt. Vi styrde kosan mot grusvägarna norr om staden idag, vi kan väl säga att det var mycket isracing idag, men generellt funkade det riktigt bra och ingen av oss drog någon marksyning. Började känna mig lite småkrispig efter 3 h men det krisade aldrig idag heller, kanske för att isvägarna och vår disciplin höll ned farten. Väl hemma hade jag 3 h 30 min och 72,2 km på cykeldatorn.

Sedan var det bara att kasta i sig mat och dra till Haakonplan för att se när Melker och hans lagkamrater spela mot ”Bajen”. Grabbarna gjorde en kanonmatch och vann med 4-3 och Melker fick hänga in en kasse så han var såklart extra nöjd.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-15-kl-18-09-14
Nu har jag bägge pojkarna hemma så det blir en barnvecka igen såklart där fokus kommer ligga på barnen och deras aktiviteter. Ska försöka flika in lite Monark och styrka i veckan också såklart, men det kommer tidsmässigt bli en mycket lättare vecka. Sett till tid fick jag in 16 h 46 min med träning i veckan som gick, det känns jäkligt skönt att ha en stabil vecka i bagaget. Mot säsongen 2017 och alla äventyr den kan bjuda!

Kommentera

