Måndagstortyr

Man kan ju som människa ha många mer eller mindre bra idéer, idag hade jag en mindre bra idé. Jag tänkte mig att träna, det i sig är väl inte någon dålig idé sådär. Det dåliga bottnade väl i valet att köra benpass efter att ha slaktat benen med 8 h vinterdistans i helgen. Samtidigt stod valet mellan att ha post-benslaktarben på morgondagens planerade åttor eller på torsdagens styrkeintervaller, valet är rätt enkelt. Eftersom styrkeintervaller i sig är cykelspecifik styrketräning så kändes det som kaka på kaka att lägga benpass onsdag och styrkeintervaller i planeringen. Ja, ni vet ju, man måste ha en plan för att ha något att avvika från som jag brukar säga. Sagt och gjort, benpass skulle det bli på lunchen.
Skärmavbild 2016-02-01 kl. 15.49.15

Knatade till Svettis med Big Boss och tänkte klämma i med samma upplägg som innan sjukdomen. Det vill säga 1/2/3′ i benpressen med 50 kg, det orkade jag såklart inte, det blev mer som 1′, 90″, 2′ sedan var benen slut. Körde lite tåhävningar med skivstång för att köra en tidsbaserad stege i lårbenscurlen. Avrundade med att ge magen lite stryk och sedan var jag färdig.

Rätt skönt att ha träningen avklarad då barnen har träningar bägge två ikväll, Folke har slalomträning i Vedbobacken och Melker har fotboll på Wenströmska, själv har jag taxiverksamhet. Hade jag kunnat springa hade det varit ypperligt under tiden dom tränar.

Aja, nu har jag gett mig bra förutsättningar för ursäkter om morgondagens åttor inte går som jag tänkt mig.

2 reaktioner på ”Måndagstortyr

Kommentera

