Lunchintervaller och påkörd igen!

ska%cc%88rmavbild-2017-01-19-kl-12-59-49
Vi börjar väl med dom bra grejjorna. Hetsade hem på lunchen för att köra intervaller då kvällen är fylld av slalomträning och sådan och vis av erfarenhet så brukar utfallet på intervallerna bli rätt kasst då. Ska se över min planering så mina intervaller sammanfaller med dagar då barnen INTE har aktiviteter under återstoden av vintern. Aja, en nödlösning är också en lösning som det så fint heter. Planen var en utveckling av förra veckans styrkeintervaller, alltså blev det 4 x 5′ på 285W med kadensökning sista 30″. Eftersom jag inte ville luncha i all evighet så blev det kort uppvärmning så det tog hela första intervallen att komma in i det hela, men sedan rullade det på. Det var bara den sista som var en ren kamp från första tramptaget. Rätt nöjd gubbe efteråt ändå, totalt 4′ mer på samma watt som senast.

Det var väl sedan som det mindre bra inträffade. När jag skulle parkera bilen igen. Kom på parkeringens matargata när en kvinna tydligen missar mig och kör på min bil. Initialt ser det bara ut att vara lite skrap i plasten så jag bestämmer mig för att det känns onödigt från min sida att blanda in försäkringsbolag och dylikt, speciellt som det var hennes fel. När jag i mer lugn och ro kan inspektera bilen så ser jag att plasten runt baklyset är trasig, så nu står jag där med ännu en självrisk att betala. Jag trodde någonstans att 2017 skulle bli mitt år. Kul. Verkligen.

Aja, livet lär gå vidare, det är ju bara en bil och bara pengar så.

Kommentera

