Lördag – bandy och distanspass

ska%cc%88rmavbild-2017-01-21-kl-16-22-10
God eftermiddag på er. Morgonen började väl i bandyns högborg med nyslipade skridskor och allt på Folkes bandyträning. Alltid lika kul att se bandyglädjen och ta några skär själv. Efter det följde Folke med sin mor till Sandviken för att titta när Melker spelade bandy där. Det öppnade ju för möjlighet till distanspass i vårvädret för undertecknad. Teamade upp med Contis i Hökåsen och så rullade vi iväg.

Det blev bara dubbsmatter mot asfalt idag då grusvägarna är av skridskokaraktär med vatten ovanpå just nu. Contis var stark som vanligt och jag var väl bara som jag är mest.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-21-kl-16-22-23
Benen började så sakteliga tyna bort när vi hade cyklat tre timmar och det kunde såklart inte ens en eneribar råda bot på. För den sociala samvarons skulle så blev jag aldrig sådär himla trött så att jag inte orkade hålla en konversation iallafall. Så distanståligheten är väl att anse som hyfsad just nu, men den kan helt klart bli bättre. Sedan brukar benen aldrig vara helt lysande med en vilodag i bagaget. Väl hemma kunde jag konstatera 4 h 7 min (95,6 km) av dubbsmatter, underbart. Hade väl en ambitiös plan om att städa i väntan på Folke, inser att det just bara kommer vara en plan. Soffan är lite för skön just nu.

2 reaktioner på ”Lördag – bandy och distanspass

Kommentera

